1.9 tdi ALH - rozpadł się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • minister28
    Classic
    • 2013
    • 18

    #26
    No i to jest konkretna odpowiedz jeżeli kupisz AGR to odrazu kup tez turbine bo twoja nawet jeżeli jakimś cudem jest dobra to nie będzie pasować...
    Rozumiem, że w przypadku AGR nie będzie innych niespodzianek jak nie pasująca pompa albo wtryski.

    Takiej samej odpowiedzi potrzebuje co do reszty silników.

    Możliwości ograniczone a czas ucieka

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Nie ze nie bedzie pasowac, bo blok jest ten sam, lecz chodzi o jej sterowanie. Trzeba by przerobic troche w aucie i wgrac program z AGR-a (brak zmiennej geometrii turbiny).
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • minister28
        Classic
        • 2013
        • 18

        #28
        spoko rozumiem czyli chodzi tylko o to, żeby zmienić program jeżeli silnik będzie AGR a turbina ALH. Natomiast jezeli bedzie Silnik AGR i turbina z AGR to nic nie bedzie trzeba robic. Czy ktos moze opisac w podobny sposob reszte silników?

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Nie tak, nie rozumiemy sie.

          Masz ALH czyli ze zmienna geometria turbiny.

          Jak kupisz sam blok AGR to musisz przelozyc caly osprzet ze swojego silnika ALH.

          Jak kupisz blok ALH/AHF/ASV to w zasadzie nie potrzeby nic przekladac.

          Jak wsadzisz komplet AGR z turbina, to pozbawiasz sie zmiennej geometrii, a co za tym idzie sterownik tez o tym musi wiedziec, wiec trzeba inny program - bez sensu.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #30
            minister28, ale co tu opisywać? przy reszcie silników słupek masz ten sam i sterowanie turbo też więc tylko przekładasz. Tak jak koledzy piszą - z reguły turbo powoduje szalonego diesla. Ewentualnie miałeś IC pełen oleju? Lub Pompa umarła (Kiedyś u znajomego tak było - mechanicy kazali zregenerować pompę i wszystko wróciło do normy :roll: - tyle że on w porę zadusił silnik)
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • minister28
              Classic
              • 2013
              • 18

              #31
              Ja chyba jestem mało sprytny

              "Jak kupisz blok ALH/ AHF/ ASV to w zasadzie nie potrzeby nic przekladac"

              Jak to nie potrzeba nic przekładać ;/

              ALH AHF ASV jest ze zmienna geometrią to wiem

              Czy to taki problem do AGR zmienić sterownik jakby nie było innego wyboru ?

              Komentarz

              • kiki
                Rider
                • 2010
                • 359

                #32
                ale ładujesz sam słupek od agr czy silnik z pełnym osprzętem (tj turbina, pompa, wtryski, pompa podcisnienia itp)???
                Poza tym jak wsadzisz swoją starą (niezregenerowaną) suszarę bardzo prawdopodobne jest że i w drugim piecu strzeli korba.

                Komentarz

                • minister28
                  Classic
                  • 2013
                  • 18

                  #33
                  ja chce kupić tylko sam słupek..... ewentualnie turbine bede musiał gdzie kupić... najpierw dam ja do sprawdzenia - była po regeneracji 72 tys km....

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #34
                    minister28, no to już wiesz wszystko co trzeba. Nie trać czasu i sprawdź po kolei silnik, turbo, dolot/IC, wydech. Z regeneracją suszarek jest różnie, 50/50, więc w tą poprzednią bym za bardzo nie wierzył.
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #35
                      minister28, wszystkie podane silniki na pompie mają identyczna konstrukcję tylko różnice są jak wcześniej wspomniane ,w turbinie ,stała lub zmienna geometria ,wtryski które np w ASV110Km podają więcej paliwa , jeżeli kupisz wspomnianego ASVa to ze starego silnika przełożysz wtryski i auto chula bez ingerencji w sterownik silnika oraz inne rzeczy, natomiast jakbyś już przy okazji chciał podnieść mu moc to na silniku ASV robisz program i nic nie wymieniasz .ok

                      pozdro
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • minister28
                        Classic
                        • 2013
                        • 18

                        #36
                        Z waszego doświadczenia lepiej kupić używaną turbinę czy co zrobić bo już sam nie wiem.... wydałem 1200 na regeneracje turbiny z montażem i takie jaja... za używkę w dobrym stanie chcą 450 - 550 PLN.

                        Tak na przyszłość to jak zacznie się robić szalony diesel to dusić go biegami rozumiem ? tylko pytanie co jak się zrobi na 2 szalony

                        Wszystko wskazuje na to, że ten ASY to będzie ASV gościu pewnie miał zwidy jakieś albo coś było słabo czytelne - kupie ten silnik wsadzę stare wtryski bo na nowe nie mam już kasy tym bardziej , że jeszcze muszę rozrząd nowy wsadzić bo stary ma już ponad 60 tys. no i zostanie tylko kwestia turbiny. Jak macie jakieś kontakty w okolicach P-Ń to fajnie

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #37
                          minister28, pytasz o turbinę.. każdy Ci powie co innego. Kupisz używkę w "dobrym" stanie (wszyscy tak mówią) i może paść odrazu po założeniu, zregenerujesz i możesz mieć to samo. Dużo zależy gdzie się robi takie zabiegi i jak firmy je wykonują. Jak jest to zrobione dobrze to powinno długo latać!
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            Turbine mozna zregenerowac, ale jak w dolocie dalej plywa olej to nie pomoze nic i jak dobrze dmuchnie to odleci kolejny slupek. Fabryczna procedura zaklada wymiane IC na nowy to odlocie sprezarki
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • minister28
                              Classic
                              • 2013
                              • 18

                              #39
                              mam jeszcze watpliwosci co do AGR załozmy ze kupie agr + turbine z AGR to cała reszta bedzie do mnie pasowac tylko bede musial zmienic ustawienia sterownika tak ?

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez minister28
                                ja chce kupić tylko sam słupek.....
                                No to kupujesz: AGR, ALH, ASV, AHF. Wszystkie te słupki są takie same.
                                Zamieszczone przez ROBAL_26
                                jeżeli kupisz wspomnianego ASVa to ze starego silnika przełożysz wtryski i auto chula bez ingerencji w sterownik silnika oraz inne rzeczy
                                A po co zmieniać wstryski? Do ALH zakładasz wtryski od 110KM i masz 110KM+. Niektóre egzlęmplarze wymagają tylko ingerencji w zmianę dawki paliwa bo więcej kopcą.
                                U znajomego w Caddy ALH wsadziliśmy moje wtryski z AHFa i auto hula.
                                Zamieszczone przez minister28
                                mam jeszcze watpliwosci co do AGR załozmy ze kupie agr + turbine z AGR to cała reszta bedzie do mnie pasowac tylko bede musial zmienic ustawienia sterownika tak ?
                                Po co wybierasz drogę pod górkę i do tego krętą?
                                Wkładasz coś z silników (goły słupek) z tych w/w do tego, jeśli turbo odfrunęło, kupujesz turbo od 110KM i po problemie.
                                Resztę osprzętu masz już.
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                • minister28
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 18

                                  #41
                                  mieszacie mi w głowie ;/

                                  Ja mam 1.9 tdi ALH 90 KM !

                                  to po co mam kupowac 110 ? zeby jeszcze kupowac i placic za wtryski które mam dobre ?

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    Kup słupek jak Ci koledzy radzą AGR, ALH, AHF, ASV. Osprzęt Twój , tylko turbo ogarnij.
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    • Udesky
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 1692
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez minister28
                                      Ja mam 1.9 tdi ALH 90 KM !

                                      to po co mam kupowac 110
                                      Tak łopatologicznie to na dobrą sprawę ALH od AHF/ASV odróżniają tylko wtryski.
                                      W ALH wtryski są takie same jak w SDI, jak dobrze pamiętam.
                                      Kup dowolny goły słupek (ALH/AGR/ASV/AHF) do tego twój osprzęt i gra muzyka.
                                      Zamieszczone przez minister28
                                      zeby jeszcze kupowac i placic za wtryski które mam dobre ?
                                      Większość z tu obecnych ma zboczenie w postaci dodawania mocy gdy jest ku temu okazja. :diabelski_usmiech
                                      A najtaniej w ALH można podnieść moc kupując wtryski i w tedy z 90KM robi się 110-120KM można jeszcze dorzucić sofcik i mamy okolice 140KM.
                                      W Polsce nie ma kryzysu.
                                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                      Komentarz

                                      • kiki
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 359

                                        #44
                                        Zamieszczone przez minister28
                                        mam jeszcze watpliwosci co do AGR załozmy ze kupie agr + turbine z AGR to cała reszta bedzie do mnie pasowac tylko bede musial zmienic ustawienia sterownika tak ?
                                        nie :!:
                                        AGR ma sterowanie nadcisnieniem a już alh i 110 -ki podciśnieniem

                                        Komentarz

                                        • minister28
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 18

                                          #45
                                          IC mam nowy tzn 5 tys. temu był wymieniany

                                          Komentarz

                                          • soszek81
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1245

                                            #46
                                            Nie chodzi o to że on jest uszkodzony.
                                            Jak turbo się rozpędziło to mogły do niego trafić jakieś opiłki - nie chcesz chyba aby wpadły w silnik?
                                            Plus - coś rozpędziło silnik - jak nie paliwo to najpewniej olej, jeśli go nie usuniesz z ICka to pierwsze odpalenie po naprawie powtórzy całą rozrywkę.
                                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                            Komentarz

                                            • robekcool
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2041
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez soszek81
                                              Nie chodzi o to że on jest uszkodzony.
                                              Jak turbo się rozpędziło to mogły do niego trafić jakieś opiłki - nie chcesz chyba aby wpadły w silnik?
                                              Plus - coś rozpędziło silnik - jak nie paliwo to najpewniej olej, jeśli go nie usuniesz z ICka to pierwsze odpalenie po naprawie powtórzy całą rozrywkę.
                                              Pierwsze odpalenie raczej nie zrobi powtórki z rozrywki - oleum w znacznej części już zrobiło swoje, ale wyczyścić ic trzeba.
                                              www.k-mot.pl
                                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                              Autoholowanie.
                                              Robert Kulma

                                              Komentarz

                                              Pracuję...